Nie ma…

Leje od dwóch tygodni, z ziemi wylazły już chyba wszystkie złe wapory, nastrój mam taki, jakbym sam był ucieleśnioną mgłą, a jednak pewien człowiek wyławia mnie z wilgoci i mówi: „Panie Piotrze, w sobotę byłem na grzybach…” Chciałem być miły, bo wytrawnego grzybiarza zawsze wypada pociągnąć za język. Pytam entuzjastycznie: „I co, i co?”. Grzybiarz odpowiada: „Nie ma nic. W Szczecinie wszędzie mnóstwo opieniek – tu roztoczył ręką wizję Szczecina zawalonego opieńkami – a w lesie podgrzybków nie ma”. Słysząc to, zadumałem się nad nędzą lasu. Pytam pełen troskliwości: „Dlaczego tak…?” A grzybiarz odpowiada ze znawstwem godnym Sokratesa: „Nie wiem, nie ma…” Ktoś mógłby pomyśleć, że podobne rozmowy są pozbawione sensu, ale ten ktoś nigdy nie będzie wytrawnym grzybiarzem. Filozofem na pewno.

Skomentuj

